Теми для обговорення:

      1. Влада та інтелектуали: механізм взаємодії. Форми й інструменти впливу влади на діяльність інтелектуалів. Участь інтелектуалів у владних структурах, створення ними політичних програм. Психо-інтелектуальні типи істориків. Психологія творчості істориків. Мотивація, розподіл ролей, міжособистісні відносини в науковому співтоваристві. Стандарти професійності вченого-історика. Стилі лідерства (авторитарний, колегіальний, анархічний, харизматичний). Формальні й неформальні лідери.

      2. Співтовариства та корпорації істориків. Типологія інтелектуальних співтовариств: університет, кафедра, академічна школа, наукова династія, гурток, наукове товариство, журнал тощо. Наукова школа – конструкт Модерну: даність, ідеальний тип, метафора. Схоларна проблематика в академічному дискурсі. Школа-напрям-течія. Школи в українській історіографії. Наукова школа – владна структура, зв’язка вчитель/учні. Назва школи як елемент її конструювання. Школа-персона (школа В.Антоновича, школа М.Грушевського), школа-локус (Харківська школа істориків, Київська школа), школа-проблема (державницька школа, школа медієвістики, школа романтиків). Схоларна ідентичність історика.

      3. Нова морфологія інформаційного суспільства. Процеси в суспільстві як мережа, наукові дисципліни – сукупність мереж. Мережеві наукові школи. Віртуальні майстерні, інтелектуальні клуби. Мережеві проекти – нова форма колективної співпраці. Інтернет-співтовариства істориків. Самоорганізація співтовариств істориків. Вертикальні й горизонтальні моделі комунікацій. Інтернет-новації в сфері популяризації, дослідження історії та історичної освіти. Історик у медійному просторі. Місце і функції істориків в сучасному експертному середовищі.

      4. Новітній інструментарій дослідження інтелектуальних співтовариств. Мережевий аналіз. Теорія комунікацій. Традиціонологія. Конструювання традицій через механізм примусу. Історіографічна традиція та наукові генеалогії істориків. Теорія генерацій (Х.Ортега-і-Гассет, К.Майнгейм). Покоління як спільнота та соціальна конструкція. Ідейно-ціннісні та соціально-генетичні характеристики поколінь. Генерація – форма групової ідентичності. Міжпоколіннєві комунікації. Старша і молодша генерації в науці: війна чи мир? Історико-поколіннєвий підхід в історіографії. Поколіннєва структура історіографічного співтовариства: методи і техніки вивчення. Історико-поколіннєві особливості впливу на наукову поведінку істориків. Політичні та історіографічні місії генерацій істориків.

     У межах роботи семінару відбудеться презентація 8-го випуску видання «Ейдос. Альманах теорії та історії історичної науки».

     Просимо наразі підтвердити принципову особисту готовність взяти участь у семінарі за адресою: 01001, Київ-1, вул. Грушевського, 4, кімн.504 або (краще) за електронною адресою: www.vyrsky@yahoo.com, а також надіслати назву своєї доповіді до 25 вересня 2015 р. Розгорнуті варіанти авторських текстів, у разі надання їх на день проведення семінару, можуть увійти до чергового – 9-го випуску «Ейдос’у».

Оргкомітет